26 júní 2013

Ullarvörur


Ég elska þessi löngu sumarkvöld og nýt þess alveg í botn, sérstaklega þar sem birtan veitir mér aukna orku sem ég náttúrulega nota í handverkið... Uppáhalds bollinn minn (handgerður úr keramík og keyptur í lókal búð í Nynäshamn, Svíþjóð) fullur af heitu tei og ég er tilbúin... Í gær var farið með nýjar ullarvörur í Gallerý Bardúsu á Hvammstanga og á morgun ætla ég að bæta á þar með fullt, fullt af nýju skarti!


Æðislegt sjal, eða „hringtrefill“ sem má setja 2-3 hringi um hálsinn (100% íslensk ull)./Underbar sjal/tubhalsduk av vit härlig isländsk ull. Den isländska ullen är lite stickigare än vad vi är vana vid i Sverige. Man brukar säga att fåren glömt balsamet...Men jag anser dock att det gör det hela ännu mer charmigt!!


Njuter i fulla drag just nu av långa sommarkvällar, eftersom det för mig innebär mer energi till övers för arbete med hantverket. Favoritmuggen  (handgjord i keramik och införskaffad i en lokal butik i Nynäshamn) fylld till bredden av varmt te och jag är redo... I går lämnade jag in lite nya ylleprodukter  till vår lokala handverksbutik i Hvammstangi och i morgon fyller jag på med massvis av smycken där!

Engin ummæli:

Skrifa ummæli